- 11.07.2024
SZKOLNA PRACOWNIA SUKCESU III
Zajęcia w ramach projektu Szkolna Pracownia Sukcesu 3 - Zajęcia rozwijające z języka angielskiego; Zajęcia rozwijające przyrodnicze, Planszowisko- projekt matematyczny, Artystyczny zawrót głowy, Jestem praktykiem-technikiem, Robotyka i programowanie, Prawa natury, Dziennikarscy pasjonaci; Działania w ramach doradztwa zawodowego „Świadomie w przyszłość”.
W celu umożliwienia rozwoju kompetencji kluczowych i uniwersalnych uczniom szczególnie uzdolnionym, osiągającym sukcesy naukowe przyznana została pomoc stypendialna. Stypendia otrzymali uczniowie w dwóch kategoriach:
a) stypendium naukowe dla uczniów klas IV-VI, którzy uzyskają średnią ocen
min. 5,5 oraz odnoszą sukcesy w szkolnych konkursach przedmiotowych (wiedzy, czytelniczych) – 5 stypendiów po 300zł/m-c przez 10 m-cy w każdym rokub) stypendium naukowe dla ucz klas VII-VIII, którzy uzyskają średnią ocen
min. 5,1 oraz odnoszą sukcesy w olimpiadach przedmiotowych organizowanych przez Kuratora Oświaty – 5 stypendiów po 500zł/m-c przez 10 m-cy w każdym roku.Dla wszystkich uczniów naszej szkoły zostały przeprowadzone warsztaty z technik efektywnego uczenia się, których celem jest na etapie nauki w szkole podstawowej poznanie i rozwijanie techniki świadomego i skutecznego uczenia się, pobudzania do kreatywnego myślenia, angażującego stymulację obydwu półkul mózgowych.
Grupy "Jestem technikiem-praktykiem” uczestniczyły w dwóch interesujących wyjazdach edukacyjnych. Pierwszy z nich to wyjazd do "Experymentu” w Gdyni. Młodzież mogła odkryć tajniki organizmu ludzkiego – jak działa nasze serce, umysł, jak słyszymy. Odwiedzili również ,,Hevelianum” w Gdańsku.
Odbyły się wyjazdy do Eksperymentu i Akwarium Morskiego w Gdyni, na warsztaty z robotyki do Elbląga, do Planetarium w Olsztynie, zajęcia w zagrodzie edukacyjnej: Ziołowy Dzbanek w Sąpach. Grupy przyrodnicze i języka angielskiego uczestniczyły w warsztatach zielarskich.
W ramach realizacji projektu Szkolna Pracownia Sukcesu III została uruchomiona nowoczesna pracownia językowa dla uczniów klas młodszych. W ramach tego zadania została wyremontowana sala, która została zaadaptowana na potrzeby pracowni językowej. Nowa pracownia jest wyposażona m.in. w 20 samodzielnych stanowisk uczniowskich, duży monitor interaktywny oraz w nowoczesne meble.
Dzięki funduszom unijnym powstała sala sensoryczna wzbogacona w szereg pomocy dydaktycznych i urządzeń stymulujących rozwój zmysłów. W skład sali wchodzi m.in. kącik lustrzany z materacem i pełnym wyposażeniem, tor świetlno-dźwiękowy (12 kolorowych pól), tunel nieskończoności ze światłami LED, panele sensoryczne, ścieżka fakturowa. Pobyt w sali wzbogaca dotychczasowe doświadczenia przez dostarczanie uczniom różnego rodzaju bodźców, które są przez nich poznawane, badane i kontrolowane za pomocą wszystkich zmysłów.
. WRÓĆ